Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 5 000 Kč a máte dopravu ZDARMA
Novinky
12.06.2021
Auto-elektro díly
Nově jsme pro vás rozšířily nabídku o sortiment Auto-Elektro dílů a elektro výbavy na veterány škoda žárovky, pojistky, čidla, spínače, zapalování, o... číst celé
07.05.2021
Bílé lemy na pneumatiky ATLAS
Nově jsem pro Vás zařadily do našeho sortimentu bílé a černobílé lemy na boky kol pneumatik značky ATLAS. Vhodný doplněk na veterány. Automobily i mo... číst celé
05.04.2021
Sortiment gumových dílů.
Nově jsme pro vás rozšířily nabídku o sortiment gumových dílů převážně na vozy ŠKODA. Těsnění, hadice, silentbloky, průchodky, manžety, atd.... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Technická data
  3. ŠKODA 1101/1102
Škoda 1101/1102

Škoda 1101 respektive Škoda 1102, známé také pod lidovou přezdívkou Tudor, jsou osobní a lehké užitkové automobily, vyráběné v národním podniku Automobilové závody (AZNP) Mladá Boleslav a jeho pobočných závodech, především v Kvasinách a Vrchlabí. Vůz Škoda 1101 je modernizací předválečného typu Škoda Popular 1101, od kterého se liší především upravenou karoserií. Jeho výroba byla zahájena v roce 1946, od roku 1949 jej doplnil souběžně vyráběný modernizovaný typ Škoda 1102. Vozy Škoda 1101/1102 vznikaly ve velkém počtu karosářských variant. Ty zahrnovaly základní dvoudveřový sedan (tudor), čtyřdveřový sedan, dodávku, sanitu, kombi, tudor-kabriolet, roadster a vojenskou otevřenou verzi VO/P. Mezi lety 1946–1952 bylo vyrobeno 71 591 vozů všech verzí, z nichž velká většina byla exportována do řady zemí, nejvíce do Polska, Nizozemska a Belgie. Na bázi vozu Škoda 1101 vzniklo několik kusů závodních speciálů Škoda Sport a Škoda Supersport.

škoda 1101, 1102, Tudor

 

Škoda 1101/1102

VýrobceAutomobilové závody, n. p.
Další jménaTudor
Roky produkce1946–1952
Vyrobeno71 591 kusů
Místa výrobyMladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí
PředchůdceŠkoda Popular
NástupceŠkoda 1200
Karoseriesedan, roadster,
kombi STW, dodávka,
sanita, otevřená vojenská
Technické údaje
Délka4050–4140 mm
Šířka1500 mm
Výška1460–1680 mm
Rozvor2485 mm
Rozchod1200/1250 mm
Pohotovostní hmotnost920–1090 kg
Celková hmotnost1300–1570 kg
Maximální rychlost90–100 km/h
Spotřeba8,5–10 l/100 km
Motor
Motorčtyřdobý zážehový OHV
Objem1089 cm³
Počet válců4
Výkon23,5 kW (32 k)
Převodovka
Převodovkačtyřstupňová manuální

 

Podvozek

Podvozek je tvořen páteřovým rámem s nosníkem z bezešvé ocelové roury. Vpředu je rám rozvidlen do dvou lisovaných podélníků. Na rámu jsou přivařeny příčné lisované nosníky pro uchycení karoserie. Vzadu je páteřový rám ukončen přírubou pro rozvodovku zadní nápravy. Rámem prochází kloubový hnací hřídel. Podvozek je vybaven centrálním mazáním pomocí nožní pístové pumpy, ovládané pedálem. Hmotnost podvozku s motorem (šasi), náplněmi a náhradním kolem je 530 kg.

Nápravy jsou tvořeny nezávislými výkyvnými polonápravami.

Přední náprava je řiditelná, s lichoběžníkovým zavěšením kol. Spodní rameno tvoří příčná půleliptická listová pružina, horní ramena jsou tvořena rozvidlenými pákami, na jejichž koncích jsou umístěny olejové tlumiče pérování. Řízení kol je šroubem s maticí.

Zadní hnací náprava se skládá z polonáprav, tvořených ocelovými bezešvými trubkami. Ty jsou výkyvně zavěšeny na skříni rozvodovky. Náprava je odpružena příčnou půleliptickou listovou pružinou, umístěnou nad polonápravami a upevněnou na skříni rozvodovky.

Provozní brzda je hydraulická jednookruhová, s bubnovými brzdami na všech čtyřech kolech. Ruční brzda je mechanická, ovládaná pákou pod přístrojovou deskou.

Disky kol jsou plechové paprskové, rozměry ráfku činí 3,00 D×16” u osobních verzí a 4,00 E×16” u užitkových verzí (sanita, STW, dodávka). Ráfky jsou opatřeny pneumatikami 5,00 nebo 5,25×16” u osobních verzí, 5,75×16” u sanity a 6,00×16” u STW a dodávky.

Pohonné ústrojí

Motor vozu je umístěn vpředu, podélně za přední nápravou, za kterým se nachází převodovka, jež s ním tvoří jeden montážní celek. Uložení motoru na rámu je provedeno ve třech pryžových závěsech (silentblocích).

Typově je motor čtyřtaktní zážehový vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV. Jeho zdvihový objem činí 1089 cm³, při vrtání válců 68 mm a zdvihu pístů 75 mm. Kompresní poměr má hodnotu 6,5:1. Nejvyšší krátkodobý výkon motoru podle normy SAE dosahuje 23,5 kW (32 k) při 4200 ot./min., trvalý výkon pak 21,3 kW (29 k) při 3200 ot./min. Největší krouticí moment stanovovaný dle normy SAE dosahuje 64,7 Nm při 2400 ot./min. Suchá hmotnost motoru je udávána 103 kg.

Voda, kterou je pohonná jednotka automobilu chlazena, prochází nuceným oběhem pomocí odstředivého čerpadla. Proudění vzduchu chladičem podporuje čtyřlistý ventilátor, poháněný klínovým řemenem od klikové hřídele. Tlakové mazání motoru zajišťuje zubové čerpadlo. Blok motoru je opatřen vyměnitelnými vložkami válců, z vnější strany přímo chlazenými vodou (tzv. „mokré vložky“). Kliková hřídel je uložena ve třech kluzných ložiscích. Blok motoru i hlava válců jsou odlity z šedé litiny, písty z hliníkové slitiny.

Přípravu palivové směsi zajišťuje horizontální karburátor typu Solex 26 UAHD. Palivo proudí z nádrže do karburátoru samospádem. Válcová plechová palivová nádrž o objemu 35 litrů je umístěna v motorovém prostoru na příčné stěně. Základní spotřeba vozu činí 8,5 l benzínu a 0,2 l oleje na 100 km.

Převodovka je mechanická čtyřstupňová se zpětným chodem. Třetí a čtvrtý rychlostí stupeň jsou synchronizovány. Čtvrtý rychlostní stupeň funguje na přímý záběr. Řadicí páka se u typu 1101 nachází na víku převodovky, u typu 1102 na sloupku řízení pod volantem. Spojka byla suchá kotoučová jednolamelová. Rozvodovka se nacházela na zadní nápravě a stálý převod činil 4,78 (u osobní verze a sanity) nebo 5,25 (u STW, dodávky a VO/P).

Elektrická soustava

Elektrická soustava vozu pracuje s napětím 6 V. Zdrojem energie je šestivoltové dynamo o výkonu 130 W, hnané stejným klínovým řemenem jako ventilátor. Akumulátorová baterie o kapacitě 75 Ah je umístěna v motorovém prostoru, po levé straně palivové nádrže. Elektrický startér má výkon 0,4 k. K elektrickému příslušenství patří zapalování motoru, tvořené zapalovací cívkou, rozdělovačem a svíčkami. Pořadí zapalování válců je 1-3-4-2. Konkrétní typy elektrického příslušenství se liší; vozy Škoda 1101/1102 byly vybavovány momentálně dostupným příslušenstvím značek PAL, Bosch, Scintilla a Marelli obdobných parametrů.

Součástí elektrického příslušenství je také osvětlovací soustava, tvořená hlavními světlomety, koncovými svítilnami, osvětlením tabulky SPZ vzadu, osvětlením přístrojové desky a stropní svítilnou. Sanitní vozy jsou navíc vybaveny mlhovým světlometem vpředu a zvláštními signálními svítilnami.

Karoserie

Základ karoserií tvoří kostra z tvrdého dřeva, upevněná na celokovový rošt, tvořený příčnou stěnou motorového prostoru, podlahou a podběhy zadních blatníků. Kostra je potažená plechovými panely. Karoserie je na podvozku usazena pomocí osmi pryžových lůžek umístěných na příčkách rámu a na skříni rozvodovky. Karoserie a šasi jsou spojeny pomocí osmi šroubů.
Přední sedadlo je lavicové posuvné, se samostatnými opěradly. Na přání byla dodávána sedadla se samostatnými sedáky. Zadní sedadlo je jednodílné lavicové. Potah je z vlněné látky nebo kůže, případně koženky (užitkové verze). Dveře a stěny jsou čalouněny stejným materiálem jako sedadla, strop je potažen vlněnou látkou.

 

Výroba a technické údaje

skoda 1101 technická data

Karoserietudortudor-kabrioletsedanroadstersanitkadodávkaSTWvojenská
Sériová výroba1946–19511946–19511948–19511948–19511947–19511947–19521949–19521948–1951
Vyrobeno vozů~ 29 000~ 18 0002 1844 5614 9464 3934 237
Pohotovostní hmotnost940 kg940 kg960 kg960 kg1090 kg1050 kg1070 kg960 kg
Užitečná hmotnost360 kg360 kg340 kg340 kg310 kg500 kg500 kg400 kg
Celková hmotnost1300 kg1300 kg1300 kg1300 kg1400 kg1680 kg1700 kg1360 kg
Délka4050 mm4050 mm4100 mm4100 mm4140 mm4120 mm4120 mm4080 mm
Výška1520 mm1520 mm1520 mm1460 mm1650 mm1680 mm1620 mm1530 mm
Šířka1500 mm1500 mm1500 mm1500 mm1500 mm1500 mm1500 mm1520 mm
Rozvor2485 mm
Rozchod1200/1250 mm (přední/zadní kola)
Světlá výška190 mm
Pneumatiky5,00/5,25×165,00/5,25×165,00/5,25×165,00/5,25×165,75×166,00×166,00×16-
Spotřeba paliva8,5 l/100 km8,5 l/100 km8,5 l/100 km8,5 l/100 km10 l/100 km10 l/100 km10 l/100 km9,5 l/100 km
Nejvyšší rychlost100 km/h100 km/h100 km/h100 km/h90 km/h90 km/h90 km/h90 km/h
Trvalá rychlost85 km/h85 km/h85 km/h85 km/h70 km/h70 km/h70 km/h-

 

Údaje převzaty z příručky Automobil Škoda 1101, 1102, 1200. Technický popis a údržba.

veteráni škoda

Zdroj: Wikipewdie

Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Kontakty
Logo
Jana Kubrychtová - TJ service
Jana Kubrychtová - TJ service
(Po-Pá, 8-16 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz